GRUP TANITIMI: DAY6





Evet arkadaşlar bugün son zamanlarda beğenerek dinlediğim bir grubu sizlere tanıtmak istedim. Umarım başarılı olur çok uzatmadan ve ansiklopediye bağlamadan sizi de eğlendirerek görevimi ihya edebilirim. O zaman önce genel olarak gruptan bahsederek başlayalımm....

SHOW MUST GO ONNNNN

Day6 Güney Kore'nin önde gelen şirketlerinden olan JYP Entertainment tarafından oluşturulan şirketin ilk ve tek rock band grubu. Şirket grubu 5live adıyla 5 üyeli bir grup olarak çıkış yaptırmayı düşünürken az sonrada ayrıntılı olarak tanıtacağım grubumuzun maknaesi yani yaş olarak en küçükleri Dowoon gruba dahil oluyor ve grup 2015'te Day6 ismiyle çıkışını gerçekleştiriyor. Her birinde ayrı yetenek bulunan bu çocuklar gerek yaptıkları coverlarla gerekse söz müzikleri kendilerine ait olan şarkılarıyla Kore müzik endüstrisinin zalım dünyasında kendilerine bir yer ediniyor ve bugün kendilerinden kilometrelerce ötede hazırlanan bu postun konukları oluyor. Üye tanıtımlarına gelirsek;



PARK SUNG JIN

Grubumuzun lideri,ana vokalisti,elektro ve akustik gitardan sorumlu üyesi.Kendisi hakkında ısrarla araştırma yapmamı sağlayacak kadar yakışıklı olmadığı için derin bilgilere sahip değilim ama bu tamamen benim sığ kişiliğimden kaynaklı. Belkide benim yazarken bile yorulduğum bir sürü yeteneğe sahip olduğu için haset etmişte olabilirim ama eminim özünde  iyi bir insandır.


KIM WON PIL

Grubun Synthsizer *bir çeşit org,piyano*dan ve vokalden sorumlu üyesi. Sesi çok güzel arkadaşlar. Hafif şehla bakışları da çok hoş açıkçası. Şarkı söylerken şekilden şekile giriyor bir şeyler yapıyor ve beni üstünden uzun yıllar geçen ergenliğime döndürüyor(şair burada yaşlandığını söylemeye çalışıyor). Aslında yukarıda kendimi gömdüm ama şimdi bakınca Wonpil'de çok yakışıklı değil ama işte sesi ah o sesi. Neyse methiyeler düzmeyi bir kenara bırakıp sizi bir görsel üstte tanıttığım üye Sungjin ve Woonpil'in beraber coverladığı güzel Sam Smith şarkısıyla baş başa bırakayım.






PARK JAE HYUNG

Grubun bir diğer vokali ve elektronik gitar çalan üyesi. Bunların hangisi vokal noluyoruz diyorsanız demeyin çünkü Kore grupları böyle. Hepsinin sesi güzel,kendi güzel,şarkıları güzel,dansları güzel,şarkı yazabiliyorlar,enstrüman çalabiliyorlar yapıyorlar da yapıyorlar sonra sen neden Koreyi bu kadar seviyorsun? Sevmeyelim de napalım şimdi siz söyleyin. Neyse yine bir kendi kendime yükseldim sakinim sakinnn...

Neyse Jae'ciğime dönecek olursak kendisi Arjantin'de doğmuş,California'da büyümüş ingilizcesi enfes. Bundan dolayı ingilizce coverlarıda ayrı bir enfes. Birde sosyal medyada,özel programlarında yansıttığı kadarıyla çok içten komik bir tip ve ben komik tipleri severim. Gerçi şu yazıya bir bakınca ben baya bir şeyi seviyorum ama çaktırmayın.Şimdi buraya coverlarını bırakıyorum siz de bana hak verin.





(Burada bir Young K'nin tizlerinde ölen Rock 'n' Shine var.)


faytinkk jae^^


KANG YOUNG HYUN

Grubun bass gitaristi, vokali ve ana rapcisi. Tanıtımlarda geçen adıyla Young K. Kanada ve Toronto'da yaşamış dolayısıyla onunda ingilizcesi iyi. Grubun şarkılarının çoğunda imzası bulunuyor. Güzelde şarkılar yazıyor. Aynı zamanda böyle ilgi çekici bir görüntüsü var kendisinin fotoğraflarına bakmak çok eğlenceli. Yani benim için sizi bilemem. Sizi de düşünerek cover parçamızın altına iki üç görsel bırakacağım.

(wonpil ile beraber söylüyorlar.)






faytink Young K^^


YOON DO WOON

İlk başta bahsettiğim gruba son katılan en küçük üye Dowoon. Baterist aynı zamanda back vokal yapıyor. Şükürler olsun ki sesi güzel olmayan bir üye. Gerçi vokal eğitimi almaya başlamış gümbür gümbür geliyor da olabilir. Neyse efendim hem küçüğüm olması hemde vokal yeteneği olmaması sebebiyle kendisi ile ilgili çok uzatmayacağım. Sevimli bir kardeşimiz 😂😂

Ve şimdi biraz hüzün...

ESKİ ÜYE


IM JUN HYEOK

Kendisi vokal ve org çalmaktan sorumlu -idi. Evet arkadaşlar dünyanın birçok yerinde bulunan müzisyenler,aktörler,aktrisler skandallardan beslenerek çok iyi seviyelere gelebilirken Kore'de durum bunun tam tersi. Halk senin ipliğini pazara çıkarabilmek için İsviçreli bilim adamları edasıyla inceliyor,araştırıyor,kuyunu kazıyor. Bu arkadaşımızda bir fanıyla özel instagram hesabından mesajlarına cevap vererek iletişim kurmuş bence incelik yapmış fakat konuştuğu fan ve mesajları ifşa etmesiyle öğrenen Kore halkına göre fanıyla flört etmiş yani kaba tabirle ona yürümüş. Bunu duyan ve bünyesinde çıkış yapan grup üyelerine adeta kölelik anlaşması imzalatan şirket başkanımız grubun imajı sarsılmasın düşüncesiyle çoçuğu bir güzel kovmuş. Katıldığı son konserlerden düşen görüntülerle şahşen beni biraz hüzne boğdu fakat vizelerin yaklaştığını hatırlayınca kendime geldim. Neyse efendim bahsettiğim görsel;



Üye tanıtımını da uzatmadan(!) bitirdiğimize göre gruba ait birkaç görsel ve şarkı paylaşarak yazımı sonlandıracağım arkadaşlar. Başka bir tamamı objektif ve profesyonel görüşlerle dolu postta görüşmek dileğiyle...
























  

DAY6 FAYTİNK^^^

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Kore İçecekleri & Turşuları

İÇ YAKANLAR DA BUGÜN: DO GA Nİ (SESSİZLİK)

The Last Princess / Princess Deokhye